dilluns, 14 de desembre de 2015

Robòtica educativa - COL Santa Maria


Nom del centre: Col·legi Santa Maria, Blanes
Nivell: Educació Primària i ESO

L’entorn social i laboral en què s’integraran els joves del segle XXI requereix persones actives, flexibles, creatives i orientades al treball en equip, capaces d’aportar solucions innovadores als reptes d’avui. La robòtica educativa potència aquestes noves habilitats i competències, fomenta en els participants el talent, la comunicació, l’esperit emprenedor i la curiositat per descobrir i aprendre.

Treballen la robòtica des de dos àmbits :

1. Com a activitat extraescolar on els alumnes participen en diferents competicions. El curs passat els alumnes participaren a la First Lego League, que és una competició internacional que fa servir reptes temàtics per engrescar els joves per la ciència i la tecnologia. 


Ja estan preparant la convocatòria d’enguany. En aquesta competició els alumnes dissenyen i programen robots però, a més, investiguen i busquen solucions als mateixos reptes dels científics d’avui. La diferència és que es diverteixen d’allò més en torneigs de format esportiu.


 
















Els alumnes que comencen aquest curs participen en una altra competició que s’anomena ClauTic League


En aquesta competició es treballa un tema, que enguany és l’antiga Grècia, i a partir d’aquest tema cada 6 setmanes es proposa un repte que cal que els alumnes superin. Per superar els diferents reptes els alumnes han de dissenyar una estructura i una programació.


2. Per altra banda treballen la robòtica educativa també des de l’assignatura de tecnologia a 3r d’ESO on els alumnes tracten aspectes del currículum a partir de projectes fent servir els robots.



A partir d’aquest curs 2015-16, han estès la robòtica a Educació Primària (Cicle Inicial) i el curs vinent ho ampliaran a Educació Infantil (P5). En aquest cas, els robots estan adaptats al nivell dels alumnes; utilitzen els Bee-bots que són unes abelletes programables. Els alumnes han de saber proporcionar les instruccions adients per tal que avancin unes caselles determinades, girin en arribar a un punt concret, donin la volta completa, etc. Treballen les mesures, l’orientació, la seqüenciació, etc. Aprendre a programar ajuda als nens i nenes a organitzar-se cognitivament, a pensar en passos i processos i no pas d’una manera caòtica. A més, treballen en grups, per tal de fomentar la seva capacitat d’interacció social, el saber posar-se d’acord, aportar idees, escoltar als altres, prendre responsabilitats, etc.
















Aquesta experiència de robòtica va ser explicada al programa "Parlem d'Educació a la ràdio" emès a ràdio Blanes.

Aquí teniu el programa on alguns dels alumnes i professors expliquen com viuen la robòtica el dia a dia al Col·legi Santa Maria de Blanes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada