dimecres, 13 de febrer del 2019

Fem un Breakout per Halloween - ESC Esteve Carles

Els alumnes de cicle superior de l’escola han realitzat una activitat anomenada Breakout. És una activitat lúdica semblant a un Escape room, però els alumnes han d'intentar obrir una sèrie de
cadenats d’una caixa.

Objectius:
  • Fomentar el treball cooperatiu i la cohesió del grup classe.
  • Promoure la motivació per aprendre.
  • Desenvolupar la imaginació i creativitat dels alumnes a l’hora de resoldre els problemes.
  • Incorporar activitats on els alumnes hagin de posar en pràctica diferents aprenentatges realitzats durant el curs de manera transversal.
 Competències bàsiques:
  • Comunicativa i audiovisual, Matemàtica, Coneixement i  la interacció amb el món físic, Artística i cultural, Digital, Social i ciutadana, Aprendre a aprendre i Autonomia i iniciativa personal.


 Seqüència:  
  1.  En primer lloc es busca un fil conductor i un problema a resoldre. En el nostre cas, algú havia ficat dins la caixa amb cadenats un llibre d’històries de por que volíem llegir per Halloween.
  2. Cada cadenat ha de tenir diferents problemes a resoldre ja sigui de matemàtiques, de llengua, de plàstica, de medi o de qualsevol de les àrees que s’estiguin treballant, només cal tenir en compte quines són les combinacions que obren cada cadenat i anar desglossant les activitats per tal que els alumnes arribin a desxifrar aquestes contrasenyes.
  3.  Es necessita material divers com:    Caixa gran, cadena de ferro per envoltar la caixa, cadenats diferents amb combinacions diverses, codis QR i tablets, diferents activitats de descoberta com trobar diferències, resoldre un enigma, fer càlculs,... Llanterna de llum ultraviolada i retolador invisible.
  4. Un cop es tenen tots els elements clars i muntats, es col·loquen per l’aula en llocs accessibles i “fàcils” de trobar, si es vol es pot fer un croquis d’on està cada sobre, pista o joc.
  5. El dia de posar en pràctica és recomanable que es facin grups i se’ls expliqui que entre tots han d’intentar resoldre cada cadenat i cada pista que toqui al seu grup per tal de poder obrir tots els cadenats. Se’ls assignar un cadenat per grup i es posa a la pantalla un temporitzador gegant (https://reloj-alarma.es/temporizador-45-minutos/ ) d’aquesta manera els alumnes podran anar veient el temps i organitzar-se en funció d’aquest.
  6. Se’ls posa un vídeo introductori a l’activitat, se’ls explica les normes bàsiques del joc i s’activa el temporitzador.




-       

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada