divendres, 5 de juliol del 2019

Joc de rol “ El virus ZRED21”- ESC Sant Jordi (Maçanet de la Selva)

Descripció
La història parteix d’un virus que s’ha escapat d’un laboratori. Un científic com a venjança per un mal cobrament ha volgut ser el protagonista.
Els mestres s’han posat malalts i els grups d’alumnes han d’aconseguir que el científic els doni les píndoles amb la vacuna. Per fer-ho han de viure una història, redactar-la i presentar la redacció, un carnet de respostes i un mínim de punts correctes. Al llarg de la història hi ha una sèrie de trampes en les que no poden caure… L’activitat es basa en textos instructius i en un formulari de google autocorrectiu amb les imatges de diversos indrets amagats a l’escola. Les pistes són susceptibles de canviar i la història també, per la qual cosa l’activitat és adaptable a diversos nivells.
La història inclourà una introducció amb les dades bàsiques de les pistes i un nus on els grups explicaran el seu joc com si fossin els protagonistes de la història, en primera persona, seguint l’ordre amb el qual han jugat (diferent per a cada grup i aleatori) i utilitzant els connectors textuals.
El final del joc serà una trobada amb el científic que convenientment habilitat els donarà les píndoles si han fet bé la feina. Els símptomes de la malaltia els pot inocular als que s’han equivocat (apareixen punts vermells a la cara…).

Destinataris i recursos materials:
  • Alumnes de 5è i 6è de Primària (Cicle Superior).
  • Un dispositiu mòbil per grup i la wifi de l’escola, google drive, impressora, disfresses i atrezzo, carnets i guions.
Temporització
  • Una sessió de tot el dia i una altra sessió per passar en net les activitats.
Instruccions
  • Els alumnes es repartiran en grups de quatre.
  • Per poder resoldre el repte, hauràn d’omplir 10 respostes en un carnet i prendre algunes notes.
  • L’espai de joc serà el soterrani i la planta baixa de l’escola.
  • Hi haurà pistes a descobrir organitzades en dues fases/aleatòries
Àmbits
  • Lingüístic, matemàtic, digital i coneixement del medi.
Objectius
  • Redactar una història viscuda en grup tot i seguint un guió.
  • Interpretar correctament les instrucions del text instructiu.
  • Utilitzar la tablet i un formulari de google.
  • Organitzar el treball de manera efectiva i productiva.
  • Gaudir de l’activitat jugant amb ordre i rigorositat.
Continguts 

  • Relat curt: Introducció, nus i desenllaç / Text instructiu / Elements de vocabulari científic.
  • Treball en grup / Comprensió lectora del text instructiu / Producció literària.
  • Comprensió de conceptes matemàtics: dates, mesures i coordenades, estadístiques,...
Atenció a la diversitat
  • Adaptació de materials, grups heterogenis amb “tutors”, protagonisme “positiu” en alguna part del joc, participació diferenciada a l’avaluació i gestió dels PI amb els mestres d’Educació Especial.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada