Nom del centre: Col·legi Immaculada Concepció, Lloret de Mar
Nivell: De P3 fins a 2n Batxillerat
Del 13 al 23 d’octubre de 2015, 800 alumnes, professors i personal del centre van participar a La Setmana de la Llengua. Aquest esdeveniment que es celebra cada any compta amb una activitat fixa anomenada El Gran Dictat, a banda d'altres propostes que es van renovant.
EL GRAN DICTAT
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgEEDYJGMTdV15yvjP72d2Bxg8-ouwQIy3uDQpWUpk8c7AC85e2BV5cptehO6wOJ1bCRRoBfjjWeLfZWObuDpDIW6Xd6tFLQWdT3etZ-CCmGeO8e9bbN2qZSriXRFwzUxzIMXUMt-UF3f8m/s1600/dictat1.jpg)
Alguns alumnes fan de presentadors i llegeixen les paraules proposades que seran triades prèviament i adequades al seu nivell de dificultat. Per fer l'activitat més amena, es demana la col·laboració dels alumnes proposant que portin unes ulleres ben divertides fetes per ells mateixos.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgnEXWp3NM3Vs2EKunKPCpGUSXDh9Q3FwO_SyFyXKJ7FhrUUp5TdUvDezpu1HpuD-jNA3-lyNi1oT_aX97H3L95ops4Y6aoLKtAHJjutfeESRnsYIb5hATaO9i8oLSvqvkkClj4ATTZLLem/s1600/dictat2.jpg)
ESTUDI DE NOMS DE LES PERSONES DEL COL·LEGI
Es tracta d'investigar quina és la lletra que més es fa servir en els noms de les persones que hi ha a l'escola.
Aquesta activitat ofereix la possibilitat de treballar-la de maneres molt diverses:
- Saber quina quantitat dels noms són curts (fins a 4 lletres), quins noms són mitjans (de 5 a 6 lletres) o quins són llargs (més de 7 lletres)
- Calcular quines lletres són les més usades en els noms
- Fer-ne diverses estadístiques: quantitats de noms curts, mitjans o llargs; lletres més usades per cursos; totals del centre.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgvzdmeC6hYaRVfPUHSLPJYRe6T-ijfFEjiBcuppiA-wMscDxi6oRRif293F20GLhpJ-YB9PKti5aooRUdtAAyXkxHKWIjwnGTt_QZlphH9_1zAqpxG6DG-lE3WxbbnEbgtBg-9Od1hBFCy/s1600/esta1.jpg)
![]() |
Estadística final |
Activitats derivades de l'estudi de noms:
Escriure cadascú el nom amb lletres majúscules en una tira de cartolina. Per fer-ho caldrà que calculin mentalment l'espai assignat per a cada lletra a les graelles preparades per enganxar-ho, excepte els cursos dels més petits que ja tindran marcada la separació. Es pot proposar com una activitat artística, si es valora la creativitat per fer models de lletres únics i originals. La manera com s'organitzaran els noms a les graelles és lliure (per ordre alfabètic, segons la quantitat de lletres, lliurement, classificat per colors o no, etc...). Aquesta activitat es pot treballar a l'aula.
Retallar cada lletra i enganxar-la a la graella a fi d'observar-ne la llargària. Aquesta activitat es pot treballar també des de l'aula.
Anotar als cartells de les "Lletres Toves" la quantitat de lletres usada per cadascú. Donar importància a la manera de fer el recompte: un traç vertical per lletra i, cada 4 pals, unir-los amb un traç horitzontal per fer pilons de 5.
Els alumnes de P3 només treballaran les lletres incials dels seus noms acompanyades de les seves fotos. Les dues últimes activitats de l'estadística final es faran en un espai comú, com és l'entrada de l'escola.
![]() |
Les 6 lletres que més s'utilitzen en els noms de les persones del centre, ordenades de més a menys |
![]() |
Alumnes fent el recompte final |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada