Els grups interactius són agrupacions heterogènies en l’aula on més d’un adult dinamitza el treball de l’alumnat. Aquests adults poden ser professorat o voluntariat. El més important és no separar a l’alumnat en funció de les seves dificultats, sinó potenciar els seus aprenentatges dins de l’aula. Es pretén, entre altres objectius, disminuir la competitivitat, generar solidaritat i augmentar l’aprenentatge acadèmic.
Consisteix en treballar en petits grups i cada grup està dirigit o moderat per una persona adulta que, en el nostre cas, són voluntaris (mares, pares, etc). Durant la sessió es fan quatre activitats diferents de l’àmbit de llengua una setmana i de l’àmbit de mates l’altra, llavors els alumnes van canviant d’activitat en un temps determinat pel tutor de la classe.
Pel que fa als Pro-Bots hem realitzat des de 2n fins a 6è diferents activitats, des d’iniciar un recorregut improvisat i programar la tornada al punt d'inici fins a dibuixar polígons regulars amb el retolador sobre la superfície tipus Velleda.
Amb aquesta experiència es pot treballar de manera interdisciplinar i, amb això, treballar continguts propis de l’àrea de l’educació artística i cultural, ja que els alumnes poden fer les seves pròpies creacions a través de la programació.
Introduir la programació en educació primària i secundària és una tendència mundial. Saber programar ajuda a entendre aquest món.
Hi ha gent que diu que, en el futur, o programes o et programen.
Nom del centre: Escola Nova de Maçanet de la Selva
Nivell educatiu: Educació Infantil i primària
Curs escolar: 2016-2017
Autora de l'experiència: Vanessa Noller Carreto
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada