La majoria de suports a l'escola van dirigits a alumnes amb dificultats (de qualsevol tipus) així que aquesta vegada hem engegat la idea que feia temps parlàvem: un “suport” per aquells alumnes que treballen amb autonomia, acaben amb facilitat, tenen un ritme àgil... fins i tot sovint ajuden.
PROJECTE:
- S'ha reservat una hora a la setmana d'un mestre.
- Es va informar als pares que els seus fills/es sortirien de classe. Cap va tenir res en contra (al contrari)
- El treball es va plantejar com un mini “crèdit de síntesi”, amb el tema: El Sistema Solar
- Els tutors van tenir en compte l’absència d’aquests alumnes però no va resultar cap problema
- Es van adherir de seguida al pla. Hi ha parts del treball realitzat en grup, parelles... i posada en comú. Cada alumne es va emportar una còpia del treball final. (un queda per l'escola)
CONTINGUTS TREBALLATS
MEDI

persones , fets importants, objectes, història relacionada, objectes de cel profund, conceptes (any llum)....
LLENGÜES
El vehicle de treball, recerca i redacció han estat el català i el castellà (per al gruix del treball) i en menor mida l’anglès, per introducció de les parts.
Coneixement de vocabulari més específic
Ha estat necessari: Comprensió lectora, capacitat de resum, extraure idea principal, redacció...
MATEMÀTIQUES
Mesures de diàmetres i distàncies; de temps en rotació i translació....
Càlcul de proporcions per a la construcció de planetes i el lloc de col•locació al passadís. Comprendre la necessitat d’utilitzar dues referències (per als planetes i per al lloc) degut a les enormes distàncies.
PLÀSTICA
Construcció dels planetes amb la proporció resultant i coloració aproximada segons els estàndards coneguts.
TIC
Recerca d’informació a pàgines web.
Visualització de vídeos al·lusius
Utilització de word: marges, lletres, paràgraf, insertar taules...
Copiar imatges i ajustar-les
Desar i recuperar textos.
ALTRES
Treball en comú i col·laboració.
Repartir tasques.
Arribar a consensos en petites decisions.
Deducció de fets a partir de la lògica més que de coneixements previs (joc “dates i fets”)
Interrelació entre cursos.
Construcció i ús d'un planisferi.
Observació pràctica del cel a la nit
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada