L’institut de Vidreres va celebrar el passat 12 d’abril, la primera Jornada de ciència, tecnologia i matemàtiques a la plaça de l’església del poble.
Justificació
La perspectiva d'integrar i reforçar l’ensenyament de les àrees científic-tecnològiques va sorgir a través de la nova proposta pedagògica de departament d’ensenyament i gràcies al la creació d’un grup de treball del professorat de l’institut, que vàrem considerar una eina crucial per varis motius. D’una banda, enriquir la cultura científic-tecnològica i dotar de pensament crític als nostres estudiants, ciutadans presents i futurs, en un món on la ciència i la tecnologia cada vegada tenen més impacte en les seves vides i el seu entorn. D'altra banda, hem pretès aplicar metodologies competencials, transversals i generadores de coneixement que fomenti el pensament crític i la creativitat, per entendre i interpretar el món.
Justificació
La perspectiva d'integrar i reforçar l’ensenyament de les àrees científic-tecnològiques va sorgir a través de la nova proposta pedagògica de departament d’ensenyament i gràcies al la creació d’un grup de treball del professorat de l’institut, que vàrem considerar una eina crucial per varis motius. D’una banda, enriquir la cultura científic-tecnològica i dotar de pensament crític als nostres estudiants, ciutadans presents i futurs, en un món on la ciència i la tecnologia cada vegada tenen més impacte en les seves vides i el seu entorn. D'altra banda, hem pretès aplicar metodologies competencials, transversals i generadores de coneixement que fomenti el pensament crític i la creativitat, per entendre i interpretar el món.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiZbo1H9qRzGiLPjF45orGbnbzVSOv331vsxo10TWOK-pglSHiZdk6ub8_13Ydlvz5SvGQ1_-EE7itQFzrroc7AoU10H3eNyBf-V4nrIasfy9tzmVxJVlXKfxaNUh5tvmE8EG7DGIR0mpl2/s320/foto2.jpg)
Descripció
La jornada ha consistit en una mostra d’experiències en format de petit projecte dels estudiants de 2n d’ESO. Els estudiants han treballat des de l’àmbit STEM, que engloba les àrees disciplinars de les Ciències, la Tecnologia, l'Enginyeria i la Matemàtica.
Objectius
L’equip STEM, format per professorat de ciències, tecnologia i matemàtiques, vàrem basar la nostra proposta en tres eixos principals:
La jornada ha consistit en una mostra d’experiències en format de petit projecte dels estudiants de 2n d’ESO. Els estudiants han treballat des de l’àmbit STEM, que engloba les àrees disciplinars de les Ciències, la Tecnologia, l'Enginyeria i la Matemàtica.
Objectius
L’equip STEM, format per professorat de ciències, tecnologia i matemàtiques, vàrem basar la nostra proposta en tres eixos principals:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhl-gbZAGBUt8LNxFVuPqWdgHmG4S6dxofJDv_Bb6IxtHOjbI3ssnWgNKw9JVui091QTu4xz5qRDUnqoj-obLsnTgQXvTwhdCDr7LAlgJ4O-kFyjbGWkSOxyY_ccefdTINVHgnQ8AEETPgV/s320/foto3.jpg)
- Fomentar les vocacions científico-tecnològiques en paritat.
- Obrir les portes de l’institut a la ciutadania local.
- Minimitzar la bretxa entre educació primària / secundària.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhAoOokKetVXcPYS_pk2J08T33C9F5kcO3cXf-U8F8wMTncdV9tnqNdno8DZJkBxI7Mh9yM4eWyW-i_jQe_Laqf_hnKdgUcfO7GA8wJGpKg9bj6zhVj2ZClnQloytZYi2w5M5bILMFjTRVH/s320/foto4.jpg)
Valoració
La mostra va agradar molt i esperem que hagi estat la primera de moltes jornades científiques a Vidreres. Volem agrair la col·laboració i la implicació de l’Ajuntament de Vidreres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada