dimecres, 6 de maig del 2020

Espais temàtics a Infantil - ESC Ignasi Melé i Farré (Tossa de Mar)


Des de fa uns cursos, l'ESC Ignasi Melé i Farré, de Tossa de Mar, vam voler iniciar els "espais temàtics" a Infantil. Tres  tardes a la setmana i un matí, les classes d’infantil es transformen en diferents espais temàtics i aquests a la vegada en diferents microespais, responent a les necessitats que els infants tenen per a poder créixer en el sentit més ampli de la paraula. En aquestes sessions es barregen els infants de P3, P4 i P5. Tenim 8 espais temàtics i els infants trien lliurement a quin espai volen anar a cada sessió. Respectem la tria de l’infant però els animem també a provar diferents espais. Hi ha diversitat d'espais: més tranquils, d'investigació, per construir, espais de trobada, de representació, d´expressió de diferents llenguatges, etc….
Els espais donen la possibilitat als infants de  fer activitats diferents en un mateix temps i brinden moltíssimes oportunitats. Es potencia l’autonomia en l’aprenentatge, la capacitat de decisió, l’aprenentatge per interacció, l'enriquiment mutu, el respecte dels interessos i de les necessitats de l’infant per a poder créixer , l’acompanyament de l'adult... Els infants són els constructors dels seus propis aprenentatges, partint del joc, de la investigació i de les relacions amb els companys/es, tot explorant lliurement segons els seus interessos i motivacions. Ells són qui prenen les decisions i cerquen les seves pròpies estratègies per trobar les solucions. Nosaltres organitzem els espais per afavorir els seus descobriments, ajudant-los i acompanyant-los, però en cap cas dirigim les seves descobertes. L'enriquiment mutu, el posar-se d’acord, el treball compartit, l'organització del que els infants volen fer, el compartir rialles, descobriments…. són moments molt gratificants que es donen sovint en aquests espais. Valorem molt positivament aquesta experiència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada