dimecres, 30 de maig del 2018

Projecte Sistema Solar. Escola Napoleó Soliva (Blanes)

A l'Escola Napoleó Soliva (Blanes), aquest curs s'ha fet un grup de suport diferent. Està format per 8 alumnes de quart i cinquè.
La majoria de suports a l'escola van dirigits a alumnes amb dificultats (de qualsevol tipus) així que aquesta vegada hem engegat la idea que feia temps parlàvem: un “suport” per aquells alumnes  que treballen amb autonomia, acaben amb facilitat, tenen un ritme àgil... fins i tot sovint ajuden.

PROJECTE:
  • S'ha reservat una hora a la setmana d'un mestre.
  • Es va informar als pares que els seus fills/es sortirien de classe. Cap va tenir res en contra (al contrari)
  • El treball es va plantejar com un mini “crèdit de síntesi”, amb el tema: El Sistema Solar
  • Els tutors van tenir en compte l’absència d’aquests alumnes però no va resultar cap problema
  • Es van adherir de seguida al pla. Hi ha parts del treball realitzat en grup, parelles... i posada en comú. Cada alumne es va emportar una còpia del treball final. (un queda per l'escola)

CONTINGUTS TREBALLATS

MEDI
El tema base desenvolupat. Bàsicament planetes (sense aprofundir en tots els satèl·lits). Ampliat a
persones , fets importants, objectes, història relacionada, objectes de cel profund, conceptes (any llum)....

LLENGÜES
El vehicle de treball, recerca i redacció han estat el català i el castellà (per al gruix del treball) i en menor mida l’anglès, per introducció de les parts.
Coneixement de vocabulari més específic
Ha estat necessari: Comprensió lectora, capacitat de resum, extraure idea principal, redacció...

MATEMÀTIQUES
Mesures de diàmetres i distàncies; de temps en rotació i translació....
Càlcul de proporcions per a la construcció de planetes i el lloc de col•locació al passadís. Comprendre la necessitat d’utilitzar dues referències (per als planetes i per al lloc) degut a les enormes distàncies.



PLÀSTICA
Construcció dels planetes amb la proporció resultant i coloració aproximada segons els estàndards coneguts.

TIC
Recerca d’informació a pàgines web.
Visualització de vídeos al·lusius
Utilització de word: marges, lletres, paràgraf, insertar taules...
Copiar imatges i ajustar-les
Desar i recuperar textos.

ALTRES
Treball en comú i col·laboració.
Repartir tasques.
Arribar a consensos en petites decisions.
Deducció de fets a partir de la lògica més que de coneixements previs (joc “dates i fets”)
Interrelació entre cursos.

Construcció i ús d'un planisferi.
Observació pràctica del cel a la nit




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada