Nom del centre: Escola Carles Faust i CEE Ventijol
Curs: Educació Infantil P3-P4
Els nens de l’escola Carles Faust van venir a la sala d’estimulació de l’escola Ventijol a jugar amb el llum negre.
En la estimulació basal s’ofereixen estímuls que els nens perceben junt amb elements socials i emocionals, donant informació sobre el propi “jo” corporal, sobre la persona amb qui s’està relacionant i sobre l’entorn que l’envolta. Ajuden als nens a obrir-se vers l’entorn.
Material:
Per aquesta activitat el material és molt senzill i tan variat com nosaltres vulguem, només cal un fluorescent de llum ultraviolada i material fluorescent (teles, joguines fluorescents, retoladors de subratllar fluorescents, fulls de paper, retallables de paper blanc, etc.)
Professionals implicats:
En aquesta ocasió érem la mestra de psicomotricitat, la TEI, la tutora i la fisioterapeuta.
Metodologia:
A l’inici, amb el llum normal encès i els nens asseguts a les teles fluorescents, la mestra de psicomotricitat va ensenyar els diferents materials als nens, a mode de racons, i se’ls hi va deixar fer joc lliure. Mica en mica, vam anar apagant el llum blanc fins quedar a les fosques, i després vam encendre el llum negre.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiTUpy-lrTk0v0DNNv2Wb5s4I3CdBe8AICY9ll3WqfRSLSBKo0a5I8Gn2C_a0TIj8_bc3PoAeSr3MXHyJGDbRNi6AXDDxDydRqPt5r4MDrOG7zsRHckkjYoiS8hWSaNgCghtufzbPBn4cr1/s320/IMG-20160409-WA0010.jpg)
Valorar si dirigeix els ulls cap a l’estímul, si hi fixa la mirada i realitza seguiments.
Valorar si li molesta el llum o li crida l’atenció.
Valorar actituds i motivació.
Fomentar la capacitat d’imitació i de resposta.
Conclusions:
En aquesta activitat, els nens de l’escola Carles Faust van gaudir molt jugant amb el material que se’ls hi va oferir, a les fosques i en un espai que per ells era nou.
En cap moment es van espantar, més aviat al contrari, els hi va cridar molt l’atenció el llum negre i s’ho van passar molt i molt bé.
A l’escola Ventijol, els objectius d’aprenentatge que ens proposem varien en funció de les capacitats o necessitats dels nens. Els aspectes bàsics que es treballen són la integració sensorial, el moviment, la comunicació, la conducta, l’atenció, l’afectivitat i la interacció amb l’entorn.
Creiem que compartir aquestes activitats ens obre les portes a tots els professionals a dur a terme experiències educatives diferents, plantejar-nos-en de noves, conèixer maneres diferents de treballar i veure actituds diferents en els infants.
Bibliografia:
1- Salazar S. Estimulación sensorial [Sede web]. 2012. [accés 4 de juliol 2014]. Disponible a: http://www.slideshare.net/Susana-Salazar/estimulacinsensorial4
Més fotografies:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada