![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhak_6jC8Jox7PRspsa9yDknELKxVdaQSWSTRr-jhUbURiaePKSR5qOBGpVog3ZK8FEXdr0OggqPZzfB6QTEQSeZpMWjE90yaF3g8kYsigZ5MFqJNmfB3l-oFX5aev4dvn3SA2axtQ67FEv/s320/IMG_20180220_113900.jpg)
Objectius
Volem fer créixer l’interès i esforç dels nostres alumnes per a conèixer i estudiar el llenguatge de la música, i volem fer-ho amb els recursos humans i institucionals que el nostre poble ens ofereix, el professorat de l’escola de música de Vidreres i la col•laboració d’antics i actuals alumnes del centre que tenen cert bagatge en el món musical.
L’objectiu principal que volem assolir amb aquest projecte, és assistir a audicions musicals en directe, un aspecte del currículum d’Educació Infantil i Primària.
Altres objectius més específics comuns a tota la Primària i que tanmateix es treballen dins d’aquest projecte són els següents:
- Identificar auditivament i visualment instruments musicals.
- Mostrar curiositat i interès pel coneixement d’instruments.
- Escoltar, distingir i reconèixer els principals instruments de l’orquestra i populars.
- Adquirir l’hàbit d’escoltar amb atenció i silenci.
- Gaudir de l’Audició.
Hem d’educar per a la sensibilitat i la capacitat de gaudir de la Música i donar els mitjans motivadors i engrescadors que ajudin a despertar l’interès de l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge, i pensem que aquest projecte ens ajudarà a arribar a aquest fi.
Continguts
Es tracta de crear una línia educativa que permeti que els nostres alumnes, al llarg de tota la primària, hagin pogut veure i sentir en directe totes les famílies d’instruments. Les audicions es realitzen a l’aula de música de l’escola o a l’escola de música del municipi, depenent del tipus d’instrument, i van destinades des de P5 a 6è.
El músic convidat fa la presentació de la família d’instruments, explica la seva evolució i història, la tècnica per a tocar-los... i també una mostra de les possibilitats sonores de cada instrument.
Pel que fa als instruments, els alumnes tenen l’oportunitat de manipular-los, experimentar-los i investigar-los.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh7N2O0zOgT_kDnnSTHiHRo2Nqo-8eK-42lKNNJ_Y_4eHLLEOCMLQLuWhAsmh6eA36GEBfrxJ07rQIXQAnHqg6vaZhUs0gamy1Vod41j5vcyGNMkdcPTOLz-0ma2_IgTB4BPTlM7nqzms0W/s320/IMG_20180226_110256.jpg)
Les audicions són les següents:
Audicions per cursos i famílies
P5 d’E.I. El món sonor (multitud d’instruments i classificació per famílies)
1r C.I. Instruments de percussió del món
2n C.I. El piano i la veu
3r C.M. Instruments de corda fregada
4t C.M. Instruments de vent-fusta i vent-metall
5è C.S. La Bateria
6è C.S. La guitarra i el baix elèctric
Metodologia
Els músics/professors que vénen a realitzar l'audició, tenen un perfil pedagògic adient per a interactuar amb grups de 25 alumnes.![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh9rlECqNJAsqFwIDHh5xrQ7p78gNAcXcuwm2foMVcd3Pi-u_RxQCqcv58T0Cb5qJa52jWF0r00HljKvbkzpLsZEX6HwfKTSHBYlr7PWIHHJ-op1rgn_uqg2GNUdhhYvTt_lxDhT5aqWhmZ/s320/IMG_20180226_105805.jpg)
D'aquesta manera, no només els estem donant la possibilitat de tocar en públic, sinó que a més, els oferim un reconeixement i els presentem com a model davant de companys d'edat similar.
A nivell de professorat, els mestres segueixen les següents metodologies:
1.- Manipulativa: Que puguin tocar els instruments.
2.- Vivencial: Que puguin sentir, escoltar, observar... els diferents instruments.
3.- Globalitzadora: Poder escoltar un conjunt instrumental.
4.- Motivadora: Fer que l'alumne estigui atent i motivat.
I qualsevol metodologia que es cregui convenient perquè sigui atractiu i entenedor per part de l'alumnat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada