Els objectius del projecte són:
- Construir un bon clima emocional i de motivació per aprendre i treballar en el grup classe.
- Afavorir una millor vinculació educativa afectiva i creadora de resiliència.
- Estructurar espais que afavoreixin altres formes de relació, complicitat i empatia mútua, així com el canvi de mirada, entre tutor i alumne.
- Minvar les conductes negatives i les barreres d'aprenentatge.
Els criteris d'agrupament són diversos: per ordre de llista, per grups de taules, alumnes que no es relacionen gaire entre ells, per afinitats comuns (aquells que comparteixen els mateixos jocs i aficions, situacions personals similars...), o fins i tot els que no es relacionen i el tutor considera que tenen coses en comú.
En aquest espai de temps s'aconsegueix conèixer amb més amplitud no només l'alumne, sinó també la persona; perquè cadascú disposa d'una història pròpia que el fa diferent, que és necessari que es respecti, es valori i es reconegui.
Els alumnes valoren positivament aquesta activitat perquè comparteixen amb els altres nens i amb el mestre les seves vivències, emocions i situacions. Els ajuda a verbalitzar el seu interior i a identificar-se. També els serveix per aprendre a escoltar els altres i establir noves relacions i conèixer més els companys: “T'escolto, et comprenc”.
El projecte s'identifica amb la metàfora següent: la mar Mediterrània fa anys que es va descobrir, però sempre hi ha llocs que no hem visitat, ni hem experimentat, es tracta que ens expliquem tots els racons i que després els anem a visitar, per poder descobrir coses noves i interessants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada