![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhT8JHV85JeT1q5X2dEzfjm4jyHF9kntxkR630EJX5YFcjI0dhXO1srmjobdjpMvgsJZ5GgbizxI2fv2c-90XyPQjc1H3nERG7h-Fn0TOVvVECuegjTJ-P_fj9ReilftHbu1844pOweogDk/s320/IMG_20190307_162232.jpg)
A l'inici de curs vam presentar-nos a la convocatòria pública del Departament d'Educació per a la selecció de centres educatius interessats a formar part del Programa d'innovació pedagògica Apadrinem el nostre patrimoni i vam ser admesos.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhGwWPwpTV7nyCsIaffT1KLrnVr7m_FkdCmKkBHci9oLpfpZVqHk0VtTSBLMRgV6Cat4RKXaPet0R2fKDElIMGd3P2SF6hIocSdipyXznmt2f7018QncmvXNCs3P_Q18_lU-BlDThsi0vGw/s320/IMG_20190117_103726.jpg)
L'aprenentatge sorgeix quan l'experiència es comparteix amb les persones, quan l'experiència se socialitza. Per aquest motiu, al llarg de tot el projecte hem potenciat l'aprenentatge cooperatiu (intel·ligència interpersonal) que és la base que crea al coneixement.
Els alumnes de cinquè tenien el repte d’apadrinar el Mercat de fruita i verdura del Passeig de dintre. El repte va començar amb aquesta pregunta: Perquè diem “anem a plaça” quan anem a comprar al mercat? Tot seguit van començar a fer-se preguntes i així vam crear els objectius del nostre treball.
Tenien com a repte mostrar les seves habilitats com a investigadors i buscar informació sobre la història de la vila i de la plaça del mercat. I seguidament fer-ne difusió a la comunitat educativa i a les famílies.
Al llarg del segon trimestre hem realitzat diverses activitats relacionades amb la història del Mercat de fruita i verdura del Passeig de dintre i de la nostra vila. Algunes activitats han estat:
- Visita als monuments de Blanes.
- Visita a l’Arxiu Municipal per fer preguntes i investigar sobre la nostra història i de la plaça.
- Recerca d’informació a partir d’enllaços.
- Disseny d’una línia del temps de la vila.
-
Creació de diferents tipologies textuals per tal d’explicar la història. Els alumnes han creat uns còmics molt divertits on “Els senyors Cabrera” eren els protagonistes, uns contes on els personatges eren guies turístiques que explicaven la història de Blanda, notícies que narren dades rellevants del creixement del mercat i de la vila, etc
- Youtubers: han fet explicacions orals.
- Planificació, elaboració i revisió de diferents maquetes relacionades amb el nostre patrimoni.
- Planificació, elaboració i revisió d’un logotip del Mercat de fruites i verdures del Passeig de dintre.
- Reporters per un dia (entrevistes a paradistes i veïns de la plaça).
- Identificació de les matemàtiques implicades en situacions quotidianes i escolars (conceptes geomètrics, càlcul, resolució de problemes, comunicació i representació, etc).
- Treballar la geografia a partir de diferents mercats del món.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgQn5SxvzzBefp2X7ac2x-ux-XDsjunSpQ8_OxwuvnnXlEtd_bfpKkcmWrHp5x-wdpfUUYLKdjlT4l7XvOQZKHdM207O7GTa2KvOHtH5al2bP0rhMjvKQ1oDNr104vDOincSLZwINqSA64a/s320/IMG_20190207_101016.jpg)
Per dur a terme aquestes activitats, hem potenciat la col·laboració de pares voluntaris. També hem demanat col·laboració a l’Arxiu Municipal, pagesos jubilats i en actiu.
Per últim, per donar a conèixer la història de la vila i del Passeig del Mercat de dintre hem georeferenciat l’element apadrinat (La plaça del mercat). A partir de l’APP Mobile History Map, un cop acabem totes les activitats hi penjarem tota la informació amb text, vídeos i àudios.
I finalment, es farà una exposició i es convidarà a les famílies a passejar per la nostra escola i gaudir de tot el projecte, de totes els treballs que els seus fills han realitzat al llarg de tot el trimestre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada