dijous, 28 de març del 2019

Code Day. Tothom és capaç de programar? Col·legi Santa Maria

Estem adherits a l’entitat code.org que neix amb la finalitat de fer visible la programació i el coneixement computacional a les escoles. Al nostre col·legi, hem realitzat un projecte de centre on tots els alumnes des de P3 fins a 4t d’ESO han dut a terme activitats relacionades amb la programació.

Objectius educatius:
  • Ser conscient de la importància d’organitzar i analitzar lògicament la informació.
  •  Conèixer diferents maneres abstractes de representar la informació
  • utilitzar el pensament computacional per aclarir i ordenar les idees, pensar diferents opcions per resoldre reptes o problemes i permet a l’alumnat ser creatiu.
  • Utilitzar la robòtica i les TAC com a eines a les diferents assignatures.
A Educació Infantil:
Van  realitzar un joc introduint les direccions, on la seva mascota havia d’arribar al seu menjar (lateralitat). També cantaven la cançó de les direccions: ensenyar, aprendre i reproduir.
A Cicle Inicial:
Els alumnes de 1r han creat missatges secrets a partir de codis encriptats per convertir-se en espies. A segon curs han treballat reptes de programació amb l’app Beebot amb els dispositius Ipad.
A Cicle Mitjà:
A tercer de Primària, han jugat a la cerca del tresor. Organitzats per equips, han pensat un lloc del pati per amagar un tresor. Després han anotat les indicacions de com arribar-hi (fer el mapa només amb intruccions). Perquè els seus companys el trobin, han hagut de crear unes bones indicacions, però sense dir els llocs exactes (mínim 10 indicacions). Els alumnes de 4t han realitzat una cursa de relleus per equips on havien de programar un reptes de com pintar unes graelles de colors.


A cicle Superior:
A cinquè de Primària, els alumnes amb els dispositius Ipads havien de programar amb Scratch una història de les 4 estacions. Els alumnes de sisè, per equips, havien de muntar un robot (Scribble Bot) amb els materials proposats a partir de les instruccions que els indicaven en un vídeo tutorial. Aquest robot format per un got, retoladors, un motos, pila i cables aconseguia pintar fent figures geomètriques. 
A Secundària:
Al  primer cicle han programat el videojoc del Minecraft i han programat robots per superar reptes reals amb la tecnologia LEGO Mindstorm. A tercer, han creat Hologrames 3D i una piràmide hologràfica per veure els resultats amb els Ipads. Per últim, els alumnes de quart han fet el muntatge de robots amb materials reciclatges i plàstics (una mà mecànica i un robot neteja). 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada