Els objectius generals del projecte són millorar la formació integral dels alumnes i aconseguir el seu èxit educatiu a través de l'especialització curricular al voltant de les ciències mitjançant noves metodologies educatives.
El projecte ha transformat el centre, hem integrat i estem consolidant les innovacions a nivell metodològic, organitzatiu i d'entorns d'aprenentatge. Al mateix temps que estem generant autonomia en els mestres del claustre en relació als científics del CEAB.
Els objectius són:
- Incorporar l'aprenentatge basat en projectes lligats a la ciència a tots els cursos.
- Treballar propostes d'indagació i avaluació competencial.
- Executar les programacions de medi natural i social, centrant-nos en objectius competencials.
- Aprofitar el projecte per vincular a tota la comunitat educativa a l'acció del centre
- Consolidar les línies estratègiques i accions sostenibles entre escola i el CEAB.
- Focalitzar l'impuls a la transformació d'educació infantil.
- Activar el Laboratori d'aula i d'entorn.
Els canvis els hem centrat en quatre àmbits.
1. ROL DOCENT/ROL ALUMNNE
- Assignatura de medi a partir de projectes que inclouen altres matèries: llengua i matemàtiques en TOTS els projectes i les altres àrees segons planificació.
- Avaluació competencial: auto i coavaluació, rúbriques, ...autoinforme per les famílies.
- Cultura de pensament: rutines, habilitats, bases d'orientació.
- Implementació del treball cooperatiu a tots els cursos de primària.
- L'alumnat participa en decisions de centre (reunions de delegats, AMPA i escola per decidir com ha de ser el pati de l'escola).
- Introducció de la carpeta d'aprenentatge
- Gamificació a l'aula
2. ESPAIS D'APRENENTATGE
- Consolidació sortides lligades a projectes: ex. primer trimestre sortida a la riera d'Arbúcies lligada al projecte “Els paisatges”.
- Adequació de l'aula de ciències a les necessitats que han anat sorgint.
- Compra de material: instrumental bàsic de laboratori, jocs per al suport a l'aprenentatge, tauletes digitals.
- Sortides Tàndem: les sortides són oportunitat de transferir coneixements i habilitats als alumnes i formen part de l'avaluació.
3. ORGANITZACIÓ
- Confecció de l'horari per donar cabuda a la realització de projectes. Dos matins de projectes (5 hores en total).
- Garantir dins l'horari no lectiu una hora de programació de projectes, on treballen conjuntament tutors i especialistes en el disseny.
- Introducció als claustres de dinàmiques participatives.
4. CULTURA DE CENTRE
- Formació Tàndem: s'han dut a terme trenta hores de formació durant els tres de projecte.
- Intercanvi experiències amb docents d'altres centres.
- CEAB a les jornades de portes obertes dins dels actes de la Setmana de la Ciència). Mostra de productes dels projectes elaborats pels nens i nenes.
- Comunicació a través de xarxes socials del CEAB, Escola i La Pedrera Ciència.
- Actes de celebració de 50è aniversari de l'escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada