dilluns, 18 de juny del 2018

Introducció a la robòtica - Institut de Vidreres


Aquest curs 2017-2018, l'Institut de Vidreres s'ha incorporat la robòtica educativa al nostre institut com a element curricular a 2n d'ESO. S'ha desenvolupat a través d'una matèria optativa trimestral que han acabat cursant tots els alumnes d'aquest nivell. Inicialment enfocada per incentivar la participació del centre a concurs, concretament al torneig First Lego League organitzat per la UdG, ha acabat derivant en un bagatge més ampli de coneixement.

Els alumnes han realitzat, a partir d'activitats de treball col·laboratiu, muntatges de mecanismes senzills, com ara cotxes, una catapulta, un gos i una aranya robòtica o un batejador automatitzat de beisbol, tot realitzat amb peces de Lego i incorporant sensors de colors, moviment i infrarojos.  Un cop realitzats els muntatges n'han fet la programació per tal que els dispositius es dotessin de moviment lògic.

Us adjuntem tres vídeos curts que exemplifiquen alguns dels projectes elaborats.







Programar a l'aula, potencia la visió espaial de l'alumnat, així com la seva capacitat de visió crítica i creativa, i sobretot permet dotar de moviment una creació pròpia. Aquest mètode de treball  fomenta la igualtat entre gèneres, ajudant a trencar l'escletxa entre les noies i els nois en el món de la tecnologia i fent que les noies s'interessin per la programació i la robòtica, sobretot en les que inicialment no els despertava un gran interès.

L'idea principal d'aquesta  matèria és que el treball de la robòtica no es basi en completar només unes instruccions de muntatge. La robòtica educativa ha d'incloure una finalitat social i significativa per a l'alumnat que el mogui a generar propostes i solucions creatives i variades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada