dijous, 6 de juny del 2019

Qui són la nena o el nen típic de l'escola- ESC Àngels Alemany (LLoret de Mar)

Títol
El dia de les matemàtiques: Qui és la nena o el nen típic de l’escola?
  
Descripció
Es tracta d'una activitat conjunta des de P3 fins a 6è. L’activitat ha consistit en un treball d’estadística a partir de 5 preguntes que tots els alumnes de l'escola han hagut de respondre. Aquestes preguntes són les següents:
1. Ets un nen o una nena?
2. Com vens a l’escola: caminant, cotxe, moto, patinet, bicicleta, altres...?
3. Quin és el teu color preferit?
4. En quin mes has nascut?
5. On ha nascut el teu pare i la teva mare?
Fases del procés. 
1. Recollida d’informació 
La recollida d’informació es va fer durant els dies previs a la jornada. Els alumnes han anat passant pel vestíbul de l’escola on hem tingut representades les diferents preguntes i han omplert les graelles fent servir diferents mètodes de recollida de dades. 

En aquest mapa del món els alumnes han respost a la pregunta “On ha nascut el teu pare i la teva mare?” En aquest mapa situat al damunt d’una taula els alumnes han col·locat 2 grans de cafè; un al damunt del país on ha nascut el seu pare i l’altre on ha nascut la seva mare. 

En aquest mural vertical els alumnes han contestat a la pregunta “Quin és el teu color preferit?” Els alumnes han col·locat el gomet del seu color preferit en el cercle corresponent. Posteriorment hem elaborat un diagrama de sectors.
La pregunta “Ets un nen o una nena?” s’ha utilitzat el següent mètode. En aquests dos pots cada alumne ha posat una bala dins del pot pertinent, de les nenes o dels nens.
En aquesta pregunta: “En quin més has nascut?” els alumnes han posat una pinça en el cordill del més que han nascut. La gràfica resultant ha estat en format gràfica de barres vertical.



En aquesta gràfica horitzontal cada alumne ha contestat la pregunta “Com vens a l’escola?” Els nens i nenes han col·locat un paper a la fila corresponent. Hem analitzat com arriben els alumnes a l’escola: caminant, cotxe, moto, patinet, bicicleta o altres. Ho hem diferenciat per colors segons el cicle dels alumnes: ed. infantil papers grocs, cicle inicial vermell, cicle mitjà verd i cicle superior blau.

2. Anàlisi de dades 
L’anàlisi de dades s’ha fet de manera conjunta al gimnàs de l’escola. Hem anat projectant cadascuna de les preguntes i analitzant quin és el valor que té una freqüència més alta. D’aquesta manera hem sabut si hi ha més nens o nenes, com venen a l’escola, quin és el color que més agrada... Hem trobat la moda de cada pregunta!

3. Conclusions
Les conclusions que hem extret després d’analitzar les dades és que a l’escola hi ha més nenes que nens.  La majoria d’alumnes venen caminant a l’escola, que el color que més agrada és el blau, que el més de setembre han nascut més alumnes i que la majoria d’alumnes tenen pares i mares que han nascut a Catalunya.

Activitat final
Per acabar, hem fet un activitat tots junts. Els alumnes s’han posat drets al gimnàs i a mesura que han anat responent les preguntes, els nens i nenes que no formen part del valor amb la freqüència més alta s’han anat assentant al terra. Dues nenes han quedat dretes, són les alumnes que compleixen tots els requisits, juntament amb una mestra de l' escola.


Conclusió
Podem constatar i afirmar que a la nostra escola tenim 3 persones típiques d'un total  690 alumnes participants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada