Una de les qüestions que més els costa a les famílies de les escoles amb projectes d’innovació és entendre com aprenen i treballen els nens i nenes a l’escola, sobretot quan es treballa sense llibres, desenvolupant projectes, tallers i espais d’aprenentatge.
Per aquest motiu, aquest curs vam decidir convidar a les famílies a participar en unes sessions d’espais d’aprenentatge preparades per els nens i nenes dels diferents grups.
Temporització
S'ha realitzat durant el segon trimestre, els mesos de gener i febrer del 2019.
Competències bàsiques i dimensions
1. Competència lingüística -Dimensions: Comprensió lectora, expressió escrita, comunicació oral.
2. Competència matemàtica -Dimensions: Resolució de problemes i connexions.
Descripció
El grup-aula es va dividir en grupets de nens i nenes, els quals van preparar una activitat manipulativa de matemàtiques o llengua. Van utilitzar materials de tota mena i també van preparar una rúbrica perquè els pares, mares, avis, àvies,oncles, tietes i germans i germanes s’avaluessin.
Nom dels espais d'aprenentatge
El joc dels contes - Multiplicar mola - La caixa de les multiplicacions - El traductor - Memory- Domino de sumar - Joc de les paraules - Joc de les preguntes - Tres en ratlla - La màquina de problemes.
Seqüència d'activitats
- Escollir per grups el producte que volen crear.
- Elaborar un esborrany del material que necessitaran, un esbós del producte i pensar l'objectiu.
- Creació de l'espai.
- Omplir la fitxa de l'espai.
- Crear la rúbrica d'avaluació.
- Intercanvi d'espais amb el grup paral·lel.
- Convidar els pares a la sessió dels espais.
Valoració
La participació de les famílies va ser un èxit, així com també la motivació dels infants a l'hora de preparar les activitats.
La participació de les famílies va ser un èxit, així com també la motivació dels infants a l'hora de preparar les activitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada