dijous, 16 de maig del 2019

Espais d'Aprenentatge per a les famílies -ESC Nova de Maçanet de la Selva

Introducció
Una de les qüestions que més els costa a les famílies de les escoles amb projectes d’innovació és entendre com aprenen i treballen els nens i nenes a l’escola, sobretot quan es treballa sense llibres, desenvolupant projectes, tallers i espais d’aprenentatge.
Per aquest motiu, aquest curs vam decidir convidar a les famílies a participar en unes sessions d’espais d’aprenentatge preparades per els nens i nenes dels diferents grups.

Temporització
S'ha realitzat durant el segon trimestre, els mesos de gener i febrer del 2019.

Competències bàsiques i dimensions
1. Competència lingüística -Dimensions: Comprensió lectora, expressió escrita, comunicació oral.
2. Competència matemàtica -Dimensions: Resolució de problemes i connexions.

Descripció
El grup-aula es va dividir en grupets de nens i nenes, els quals van preparar una activitat manipulativa de matemàtiques o llengua. Van utilitzar materials de tota mena i també van preparar una rúbrica perquè els pares, mares, avis, àvies,oncles, tietes i germans i germanes s’avaluessin.



Nom dels espais d'aprenentatge
El joc dels contes - Multiplicar mola - La caixa de les multiplicacions - El traductor - Memory- Domino de sumar - Joc de les paraules - Joc de les preguntes - Tres en ratlla - La màquina de problemes.


Seqüència d'activitats
  1.  Escollir per grups el producte que volen crear.
  2. Elaborar un esborrany del material que necessitaran, un esbós del producte i pensar l'objectiu.
  3.  Creació de l'espai.
  4.  Omplir la fitxa de l'espai.
  5.  Crear la rúbrica d'avaluació.
  6.  Intercanvi d'espais amb el grup paral·lel.
  7. Convidar els pares a la sessió dels espais. 
Valoració
La participació de les famílies va ser un èxit, així com també la motivació dels infants a l'hora de preparar les activitats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada