dijous, 16 de maig del 2019

"Superacuentos", on l'ajuda i l'aprenentatge van de la mà - ESC Joaquim Ruyra (Blanes)

Descripció 
Els nenes i nenes han creat un conte en parelles (un alumne/a de 5èA amb un/a de 5èB) per a un company o companya de 3r amb el propòsit que l’ajudés a superar les seves pors, dificultats o preocupacions.
Aquest conte, l’han pogut presentar en diferents formats, seguint les seves preferències: representació teatral, en format audiovisual (a l’estil d’ una mà de contes), amb programari d’animació Scratch o amb un format tradicional).

Procediment
1. Entrevista a l'alumne de 3r. Amb l'objectiu de conèixer-lo millor: Saber més sobre les aficions, gustos, desitjos, i, sobretot, pors, dificultats, ...Un cop realitzada l’entrevista i identificat el seu perfil vàrem iniciar el procés d’escriptura que ha seguit tres fases: preparació del conte, desenvolupament i revisió.

2. Preparació del conte. Vàrem bolcar les dades que havíem extret de l’entrevista en un gràfic organitzador, també confeccionàrem un llistat de connectors, vocabulari sobre emocions, una infografia recordant les parts i estructura d’un conte (introducció, nus i desenllaç) i vam fer un esquema de com seria la nostra història amb les tres parts abans esmentades.

3. Escriptura del conte. A partir d'una rúbrica que indica els elements per escriure un bon conte i la seva gradació. La relectura en aquesta fase va ser molt important per anar avançant en la confecció de la nostra història. 

4. Revisió del text. A) Vam comptar amb la col·laboració professional de l’Anna Rosa de la Biblioteca Comarcal que, com a lectora i professional del llibre, durant dues sessions va donar consells i orientacions a les parelles. B) A partir de l’ajuda dels altres equips (coavaluació) amb la dinàmica dues estrelles i un desig que consisteix en identificar dues coses positives del conte (dues estrelles) i una a millorar (desig). El suport dels diccionaris també varen ser importants per corregir les faltes d’ortografia. Finalment, es va realitzar una autoavaluació del treball en equip. 

5. Preparació de la presentació dels contes. Durant dos dies i amb l'ajuda de les famílies, vam crear l’atrezzo i la gravació dels vídeos. Aquestes jornades varen ser fantàstiques!

6. Edició dels vídeos amb el programa moviemaker i codis QR.

7. Acte de lliurament dels contes. Es va celebrar a la Biblioteca Comarcal de Blanes.

                                            Exemple d'un conte elaborat pels alumnes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada